Telefoon: 085-50 005 85 klantenservice@ecoventura.nl

Retourneren of ruilen?




Retourenprocedure

Retour binnen zichttermijn

We streven naar een optimale kwaliteit en correcte presentatie van onze producten. Toch kan het voorkomen dat een artikel niet helemaal naar je smaak is of niet wat u ervan verwacht. In dat geval kunt u onderstaande procedure volgen.

Er geldt een wettelijke zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je mag besluiten om de overeenkomst te herroepen. We verzoeken je dit binnen 14 dagen aan ons kenbaar te maken. U kunt hiervoor de retour aanmelden via uw account bij Ecoventura.nl. Ook kunt het het "modelformulier voor herroeping" hiervoor gebruiken en te verzenden naar klantenservice@ecoventura.nl. Dit formulier kunt u vinden onderaan deze pagina. Hierna heeft u nog 14 werkdagen de tijd de bestelde artikelen naar ons te retourneren.

Zijn er meer artikelen besteld, dan kun je herroepen nadat het laatste artikel is ontvangen. Retourzendingen dienen wel in een nieuwstaat te verkeren en de artikelen dienen ongebruikt te zijn. Bij voorkeur ontvangen we de verzonden artikelen in de originele verpakking retour.

De retourzending is voor risico van de koper. Als de retourzending zoekraakt of beschadigd is, kan EcoVentura hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. 
De kosten van de retourzending zijn voor de klant. U kunt gebruik maken van ons antwoordnummer bij Post.nl. De kosten van de retourzending bedragen € 4,95. Deze worden in mindering gebracht op het door ons te crediteren bedrag. Uw aankoopbedrag zal na ontvangst van de artikelen binnen 5 werkdagen op uw rekening worden bijgeschreven.


Artikel defect, beschadigd of incompleet?

Voldoet uw aankoop niet aan uw verwachting of functioneert het product niet wat u ervan mag verwachten binnen of buiten de zichttermijn? Laat het ons weten. We proberen altijd de juiste passende oplossing te vinden. Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je eerst meldt dat je het artikel retour wilt sturen via uw account in de webwinkel van EcoVentura.nl. Als u inlogt in uw account, ziet u uw recente aankopen. Klik op bekijken en u krijgt hier de mogelijkheid het betreffende product te retourneren. Volg hier de stappen en klik op "verstuur". Uw retour is nu bij ons aangemeld. Mocht u een vervangend product willen ontvangen, kunt u dit ook hier aangeven. Producten die u wilt houden, laat u simpelweg op 0 staan. Uw retour is nu bij ons aangemeld.

Na controle van uw retour, ontvangt u van ons een retourlabel. U kunt nu uw zending retourneren via een postkantoor of postagentschap. 

Na ontvangst van het artikel, wordt u op de hoogte gesteld van de retourstatus. Is uw verzoek geaccepteerd, dan zullen we uw aankoop crediteren binnen 5 werkdagen. Wilt u een vervangend artikel, zie "ruilen".

Wij willen je vragen om, indien mogelijk, de factuur (of een kopie van die factuur) mee te sturen in de verpakking.

Milieuvriendelijke bestelling?

Transport van bestellingen zijn belastend voor het milieu. We ontkomen daar echter niet aan. Omdat de kernwaarde van EcoVentura duurzaamheid is, streven we er wel naar overbodige zendingen te voorkomen en retourzendingen zoveel mogelijk te beperken. We beseffen dat niet iedere bestelling aan de verwachtingen kan voldoen. Toch willen we je verzoeken enige voorzichtigheid te betrachten met het bestellen van producten. We willen graag dat je volledig 'achter' het product staat en niet de intentie hebt het even te proberen. Mocht je twijfels hebben over bijvoorbeeld de maat of je wilt meer weten over het betreffende product, bel of mail ons. We staan je graag te woord.


Artikelen in de bestelling niet compleet of beschadigd?

Mocht er sprake zijn van een incomplete bestelling of zijn er producten beschadigd, neem dan contact op met de klantenservice. We zullen je de producten zo spoedig mogelijk naleveren. De kosten voor de retourzending zijn in dat geval voor rekening van EcoVentura. Je kunt de reguliere retourenprocedure volgen. 

Je wilt een artikel ruilen?

Het komt natuurlijk voor dat de maat van bv. schoeisel of kleding niet juist is of je wilt graag een alternatief of een andere maat of kleur of ander artikel. In dat geval kun je de reguliere retourenprocedure volgen en ontvangt een retourenlabel. Mocht de prijs anders zijn dan van het product dat je aanvankelijk had besteld, crediteren we het verschil of je ontvangt een link per email, waarmee het resterende bedrag kan worden betaald. De verzendkosten van de retour bedragen 4,95. 

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Wanneer je aanspraak maakt op terugbetaling van het aankoopbedrag, stort EcoVentura dat zo spoedig mogelijk terug, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen. We betalen terug op dezelfde wijze als waarmee je hebt betaald. 

Garantie

Ondanks de kwaliteit van onze artikelen kan het gebeuren dat een product bij levering defect is, defect raakt of beschadigd is. Neem contact met ons op en we gaan kijken welke oplossing we voor je kunnen vinden. Ook als de fabrieksgarantie verlopen is, kunt u een retour aanmelden.
















Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »